Дисертація містить результати теоретико-експериментального дослідження проблеми використання дидактичної гри як засобу активізації навчальної діяльності студентів університету. Обгрунтовано сутність дидактичної гри, її функції та сфери впливу, визначено ієрархічний ряд функцій гри відповідно до кожної сфери впливу, удосконалено класифікацію ігор взагалі та дидактичних ігор, зокрема, обгрунтовано технологію підготовки та застосування дидактичної гри, її впливу на активізацію
навчальної діяльності студентів та розроблено технологічну карту дидактичної гри. Обгрунтовано та експериментально перевірено результативність використання педагогічної технології дидактичної гри у вищому закладі освіти, розроблено систему дидактичних ігор для використання у педагогічному процесі вищого навчального закладу освіти на заняттях з іноземної мови.
Диссертация содержит результаты теоретико-экспериментального исследования проблемы использования дидактической игры как способа активизации учебной деятельности студентов университетов. Обоснована сущность дидактической игры, ее функций и сфер влияния, определен иерархический ряд функций игры относительно каждой сферы влияния, усовершенствована классификация игр вообще и дидактических игр в частности, обоснована технология подготовки и применения дидактической игры, ее влияние на активизацию учебной деятельности студентов и разработана технологическая карта дидактической игры. Обоснована и экспериментально проверена результативность использования педагогической технологии дидактической игры в высшем учебном заведении, разработана система дидактических игр для использования в педагогическом процессе высшего учебного заведения на занятиях по иностранному языку.
The theses detect and prove effectiveness and technology of didactic games as one of the teaching methods. Didactic games were examined as an effective training method. There are different definitions of games that are applied in the training process. A teaching game is considered to be a creative exercise that is applied in the training process, contains the training task and provides the achievement of the definite training aim. The insertion of the teaching game in the traditional training methods is one of the effective means of the students training work activation. To realize the essence, functions and importance of the games the classification of the games was elaborated. Teaching games may be classified according: to the aim; means of holding; number of participants; ways of guidance; time of holding; ways of organization; time of students preparation; form of
students activity and speech activity.