Дисертацію присвячено проблемі особистісних детермінант успішної професійної підготовки майбутніх підприємців. В якості провідної особистісної детермінанти успішної професійної підготовки майбутніх підприємців розглянуто особистісно-професійну суб’єктність як інтегральну якість особистості майбутнього підприємця, що визначає його спроможність до самодетермінації та здійснення функцій економічного самоконтролю у підприємництві. Розкрито специфіку і структуру (когнітивний, мотиваційний, поведінковий компоненти) суб’єктності майбутнього підприємця, визначено критерії діагностування (особливості Я-образу як системоутворюючої основи індивідуального функціонування особистості у підприємництві; індивідуальна модель економічної поведінки, що наповнює певним змістом систему мотивації досягнення майбутніх підприємців та визначається їхніми уявленнями про цілі та способи досягнення успіху у підприємництві.), рівні ( високий, середній, низький) та динаміку становлення особистісної суб’єктності впродовж періоду професійної підготовки; розроблено модель розвитку особистісних детермінант успішної професійної підготовки майбутніх підприємців на основі розвитку структурно-динамічних та етико-смислових характеристик особистісно-професійної суб’єктності та апробовано систему практичної роботи, яка може бути використана у навчально-виховному процесі при підготовці майбутніх підприємців.
Диссертационное исследование посвящено проблеме личностных детерминант успешной профессиональной подготовки будущих предпринимателей в высшем учебном заведении. На основе анализа и обобщения научной литературы по проблемам психологии предпринимательства обоснована актуальность темы исследования и сформулированы основные концептуальные положения относительно личностнопрофессиональной субъектности как ведущей детерминанты успешной подготовки будущих предпринимателей. В пределах системного подхода к личности и деятельности будущих предпринимателей она рассматривается как специфический паттерн параметров личностных детерминант, которые создают функциональную систему самодетерминации предпринимательской деятельности и определяют способность личности к осуществлению функций экономического самоконтроля. Очерчены требования к личностно-профессиональной субъектности будущего предпринимателя, определена структура, включающая когнитивный, мотивационный и поведенческий компоненты.
The thesis presents the problem of personal determinants of successful professional training of the future businessmen. In the quality of leading personal determinant of uccessful professional training of the future businessmen meaning personal professional subjectivity, which determines his ability for self-determination and realization of economic self-control functions in enterprise is analyzed. Specific, structure and components of subjectivity of a future businessman are defined. The criteria of diagnosis (peculiarities of image as system-formed bases of individual function of personality in enterprise; individual model of economic behaviour), levels (high, middle and low) and dynamics of foundation of personal subjectivity during the period of professional training are determined. The model of development of personal determinants of successful professional training of the future businessmen on the basis of development of structuraldynamic, ethical and characteristics of meaning of personal professional subjectivity is worked out. The system of practical work which can be used in educational process during the training of the future businessmen is approved.