Дисертація присвячена проблемам теорії і практики формування в учнів 1-4 класів шкіл-інтернатів культури родинних взаємин у позаурочній діяльності. У роботі визначено теоретичні засади та практичний стан проблеми культури родинних взаємин; розроблено критерії оцінювання і показники сформованості культури родинних взаємин в учнів 1-4 класів шкіл-інтернатів. У результаті теоретичного аналізу виявлено компоненти культури родинних взаємин учнів 1-4 класів шкіл-інтернатів: цільовий, змістовий, організаційнопроцесуальний, які в реальному виховному процесі є взаємопов’язаними та взаємозалежними. Педагогічний експеримент підтвердив ефективність запропонованих умов формування культури родинних взаємин учнів 1-4 класів шкіл-інтернатів у позаурочній діяльності.
Диссертация посвящена проблемам теории и практики формирования учащихся 1-4 классов школ-интернатов культуры семейных взаимоотношений. В работе рассматривается актуальная проблема – формирование основ культуры семейных взаимоотношений учащихся 1-4 классов школ-интернатов во внеурочной деятельности. В диссертационном исследовании изучены теоретические основы и
практическое состояние проблемы формирования культуры семейных взаимоотношений учащихся 1-4 классов школ-интернатов. Проблема формирования культуры семейных взаимоотношений имеет длительную историю: ее первообразы нашли отображение в народной педагогике, в научных трудах философов, психологов, социологов, педагогов.
The thesis is devoted to the problems of theory and practice of forming of culture of the family relations by the 1st-4th form pupils at boarding schools. In the paper the theoretical foundations and practical stand of the problem of the family relations’ culture are defined, the evaluation criteria and forming values of culture of the family relations by the 1st-4th form pupils at boarding schools are developed. In the result of theoretical analysis the components of culture of the family relations by the 1st-4th form pupils at boarding schools are discovered: righteous, substantial, organizer-processing, wich in real educational process are connected. The pedagogical experiment confirmed the efficacy of suggested conditions of forming of culture of the family relations by the 1st-4th form pupils at boarding schools in the extracurricular activities.