Основу дисертації складає наукове обґрунтування методики формування морально-ціннісного відношення до музичного виконавства у підлітків – учнів старших класів дитячих музичних шкіл. У процесі дослідження визначено сутність, зміст та структуру поняття „морально-ціннісне відношення до музичного виконавства”, з’ясовано критерії та встановлено рівні його сформованості. Досліджено принципи, психологопедагогічні умови формування морально-ціннісного відношення до музичного виконавства у підлітків. Розроблено та експериментально перевірено методику формування морально-ціннісного відношення до музичного виконавства у підлітків на основі ціннісного та особистісно орієнтованого підходів. Отримані і науково обґрунтовані теоретичні та експериментальні результати дозволяють підвищити рівень ефективності навчально-виховного процесу в дитячій музичній
школі.
Диссертация посвящена проблеме формирования морально-ценностного отношения к музыкальному исполнительству у подростков – учеников старших классов детских музыкальных школ. Актуальность исследования обусловлена объективной необходимостью поиска путей гармонизации уровня профессиональной музыкальноисполнительской подготовки подростков, по возрастным показателям преимущественно обучающихся в старших классах детских музыкальных школ, и уровня их нравственного развития. Данное исследование направлено на решение одной из ключевых задач учебно-воспитательного процесса в детской музыкальной школе: научить ученика осознавать личностную ценностность музыкально-исполнительской деятельности.
В диссертации осуществлен анализ научной разработки проблемы в исследованиях по философии, психологии, педагогике, искусствоведению.
The thesis is about the problem of forming the teen-agers moral&valuable relation for music performing [by the materials of music schools for children]. There are based the essence, contents and structure of a concept moral&valuable relation for music performing on arguments in the thesis, as well as there are researched the principles, psychologic&pedagogic terms and essential methods of forming the teenagers moral&valuable relation for music performing. Herein, there are adduced levels and criteria of its completion in this scientific work. The obtained results of researching are based on arguments and let grow up the efficiency level of teaching-educative process in music schools for children.