Дисертаційне дослідження присвячене проблемі формування культури праці школярів 5-9 класів на уроках обслуговуючої праці. Автором проаналізовано сучасний стан проблеми, розроблено структуру культури праці учнів, дано опис її структурних компонентів та елементів, уточнено поняття „культура праці” та визначено суть поняття „культура праці учня”, розроблено модель формування культури праці учнів основної школи у процесі трудової підготовки та методичні рекомендації щодо її впровадження в навчально-виховний процес. У дисертаційній роботі проаналізовано програму з трудового навчання щодо виявлення можливостей відтворення процесу формування культури праці, запропоновано комплекс методів і засобів, спрямованих на оволодіння дітьми основними елементами культури праці, визначено рівні сформованості культури праці школярів.
The research work is dedicated to the problems of labour culture formation in pupils of 5-9 grades at labour classes. The author has analysed the present-day state of the given problem, designated a new structure of pupils labour culture, offered the description of its structural components and elements, specified the kernel of *the pupil labour culture* term, created a model of labour culture formation in secondary school pupils in the process of labour preparation and methodical recommendations for their practical application. The Labour Teaching Program has been analysed with the aim to find out the ways to recreate the process of labour culture formation in the research work. There have been formed a complex of methods directed at teaching pupils the basic elements of labour culture. There have been also defined the levels of labour culture formation in pupils of 5-9 grades.