Дисертація присвячена дослідженню методики викладання української мови як іноземної. Розглянуто теоретико-методологічні засади формування лексичної компетентності з української мови в іноземних слухачів підготовчих відділень. Подано психолого-педагогічне обгрунтування необхідності розробки мультимедійного методичного комплексу для навчання української мови іноземних
слухачів. Розроблено та апробовано мережевий мультимедійний навчальнометодичний комплекс «Українська мова для іноземців», до складу якого входять посібник, банк презентацій лексико-граматичного матеріалу для інтерактивної дошки, аудіовізуальний електронний навчальний курс, інтерактивні відеодіалоги. Описано методичну систему формування лексичної компетентності слухачівіноземців із застосуванням комплексу на різних етапах навчального процесу:
пропедевтичному, в аудиторному навчанні, у самонавчанні, в позаудиторному спілкуванні та на етапі атестації знань. Результати педагогічного експерименту підтвердили справедливість сформованої раніше гіпотези про педагогічну доцільність та високу ефективність пропонованої методичної системи на основі розробленого комплексу у формуванні лексичної компетентності з української мови
іноземних слухачів навчально-підготовчих відділень.
Диссертация посвящена исследованию методики преподавания украинского языка как иностранного. Рассмотрены теоретико-методологические основы формирования лексической компетентности украинского языка в иностранных слушателей подготовительных отделений. Представлено психолого-педагогическое обоснование необходимости разработки мультимедийного учебно-методического комплекса для обучения украинскому языку иностранных слушателей подготовительных отделений. Разработан и апробирован сетевой мультимедийный учебно-методический комплекс «Украинский язык для иностранцев», в состав которого входили: учебник, банк презентаций для интерактивной доски, аудиовизуальный электронный учебный курс, интерактивные видео-диалоги.
The thesis is concerned of Methods of study Ukrainian language as foreign. The theoretical and methodological bases of lexical competence of the Ukrainian language for foreigners analysed. Psychological and pedagogical foundation for developing multimedia methodological complex for training Ukrainian language for foreign students of Preparatory departments presented. Networked multimedia educational and methodical complex "Ukrainian language for foreigners" developed and tested. It includes the textbook, bank of presentations for interactive whiteboard or audio-visual e-learning, interactive video-dialogues. Author described the methodical system of forming lexical competence of foreign students by using this complex at the different stages of the
learning: propaedeutic, at the classroom, self-learning, out-of-school's communication and
in process of assessment. Results of educational experiment confirmed validity of hypothesis - methodical system based on complex possesses pedagogical expediency and high efficiency for forming of Ukrainian language's lexical competence for foreign students of Preparatory departments.