У дисертації теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено організаційно-методичні умови формування художньо-конструкторських умінь учнів 5-9 класів у процесі вивчення обслуговуючих видів праці. Уточнено сутність понять „художнє конструювання” „художньо-конструкторські уміння”, визначено структуру художньо-конструкторських умінь (аналітичні (логічні), прогностичні та проективні вміння) та фактори, що впливають на формування вищеназваних умінь. Розроблено критерії та визначено рівні сформованості художньо-конструкторських умінь учнів у процесі вивчення обслуговуючих видів праці.
В диссертации теоретически обоснованы и експериментально проверены организационно-методические условия формирования художественно-конструкторських умений учащихся 5-9 классов в процессе изучения обслуживающих видов труда. Уточнено сущность понятий "художественное конструирование", "художественно-конструкторские умения", определена структура художественно-конструкторських умений (аналитические (логические), прогностические и проективные умения ) и факторы, влияющие на формирование вышеназванных умений. Определены уровни cформированности художественноконструкторських умений учащихся 5-9 классов в процессе изучения обслуживающих видов труда.
Organizational and methodological conditions of the design skills formation of 5-9 grades pupils in the process of household subjects studying have been theoretically grounded and experimentally examined. The essence of “art design” and “artistic and design skills” concepts has been specified. The structure of design skills (analytical (logical), projective and predictive abilities), and factors influencing the above-mentioned skills formation has been defined. The criteria were developed and levels of pupils’ artistic and design skills formation in the process of household subjects studying were defined.