У роботі деталізовано й обґрунтовано цілісний комп’ютерно-орієнтований підхід до вивчення шкільного курсу математики, спрямований на формування особистісних якостей учня: організаційних, пізнавальних, креативних; уточнено критерії та рівні сформованості особистісних якостей. Дібрано зміст навчального матеріалу математики, відповідний теоретичний та задачний матеріал, зокрема, для поглибленого вивчення математики, педагогічні програмні засоби, комп’ютерно-орієнтовані методи і форми навчання, обґрунтовано принципи побудови системи розвиваючих задач. Розроблено методичні рекомендації щодо використання ППЗ GRAN1, GRAN-2D, GRAN-3D, DG у навчальному процесі. У роботі наведено результати педагогічного експерименту, що підтверджують ефективність розроблених компонентів комп’ютерно-орієнтованої методичної системи навчання математики у процесі формування особистісних якостей школяра.
В диссертации рассмотрена возможность формирования личностных качеств учащегося в процессе компьютерно-ориентированного обучения математике. Диссертация состоит из двух разделов. Первый раздел озаглавлен “Психологопедагогические основы формирования личностных качеств школьника с использованием информационно-коммуникационных технологий обучения”. Анализ научно-методической литературы, педагогического опыта засвидетельствовал, что
формирование личностных качеств школьника важная социально-педагогическая
проблема, обусловленная объективными потребностями последующего развития
интеллектуального и творческого потенциала общества. Решение проблемы базируется на идеях развития личности, теории развивающего обучения, концепции
личностно ориентированного образования, информатизации образования, нуждается в разработке педагогических условий и технологии их соблюдения в процессе компьютерно-ориентированного обучения математике.
In the thesis it was detalised, cleared out the integral computer-oriented approach is gone into detail to the study of school course of mathematics, directed on forming of personality qualities of student – organizational, cognitive, creative; criteria and levels of formed of personality qualities are specified. It was cavried out the maintename of mathematics, proper theoretical and task material, in particular, for the deep study of mathematics, pedagogical programmatic facilities, computer-oriented methods and forms of studies, were considered principles of construction of the system of developing tasks. The methodical recommendations are developed in relation to the use GRAN1, GRAN-2D, GRAN-3D, DG in an educational process. The results of pedagogical experiments confirm the efficiency of the offered components of the computer-oriented system methodical of studies.