Дослідження присвячене проблемі корекції розумової працездатності студентів з ДЦП у навчальній діяльності. Обґрунтовано, розроблено та апробовано систему показників, критеріїв, рівнів розумової працездатності студентів з ДЦП з урахуванням їх фізіологічного стану; розроблено корекційно-реабілітаційну методику покращення розумової працездатності студентів з ДЦП в умовах навчальної діяльності. Впровадження у навчальну діяльність методики корекційно-реабілітаційної роботи забезпечує гуманне мікросоціальне середовище, побудоване на ситуаціях успіху, в якому створено умови для самореалізації, підвищення статусу студента, значущості його особистого внеску у вирішення спільних завдань. При впровадженні цих технологій створюються найбільш сприятливі умови для забезпечення інтегрованої освіти.
Диссертация посвящена проблеме коррекции умственной работоспособности студентов с детским церебральным параличом в условиях учебной деятельности.
Анализ научно-методической литературы свидетельствует о том, что существующие
способы коррекции требуют усовершенствования и обновления в связи с увеличением количества студентов с инвалидностью. Установлено, что в условиях умственных нагрузок утомление зависит от уровня адаптации функциональных систем организма, интенсивности поступления информации. В исследовании проанализирована сущность понятия «умственная работоспособность», уточнена структура и компоненты умственной работоспособности студентов с нормальным онтогенезом и студентов с детским церебральным параличом.
The thesis is devoted to the problem of correction of mental working capacity in students with CCP in educational activity. The system of criteria evaluation of students with CCP according to their physiological state was scientifically substantiated, worked out and approbated for the first time; a corrective and rehabilitative program for improvement of mental working capacity in students with CCP under the conditions of educational activity was worked out and substantiated. The program is based on such methods as physical rehabilitation, massage, treating physical culture, social rehabilitation, social integration.
The results of the corrective and rehabilitative program implementation showed an improvement in mental working capacity of students with CCP and proved its advantages
over commonly accepted programs.