На основі аналізу науково-педагогічних джерел і офіційних документів визначено тенденції та напрями розвитку теорії і практики підготовки вчителя в системі вищої освіти Швеції. Схарактеризовано теоретико-методологічні основи шведської системи педагогічної освіти. Уточнено й конкретизовано підхід шведських учених до поняття «педагогічна підготовка». Проаналізовано модель підготовки вчителів, розкрито змістовий та організаційно-процесуальний компоненти педагогічної підготовки. Критично осмислено та виявлено можливості творчого використання досвіду педагогічної підготовки вчителів у Швеції в процесі підготовки вчителів в Україні.
Диссертация посвящена целостному анализу педагогической подготовки учителей в университетах Швеции. Выбор темы обусловлен практической необходимостью использования в Украине опыта Швеции в подготовке учителей, его значимостью в процессе проектирования единой концептуальной политики, стратегии и практики развития отечественного педагогического образования на этапе интеграции украинского государства в европейское пространство. Дальнейшей теоретической разработки заслуживает педагогическое образование Швеции как целостное категориальное образование, которое определяет качественные измерение и результаты образовательно-воспитательной системы.
The Dissertation is devoted to the integral analysis of pedagogical teacher training in universities of Sweden. The choice of the theme is conditioned by the practical necessity of usage the Swedish experience in Ukrainian teacher training, its significance in the process of projecting a single conceptual policy, a strategy and a practice of developing the native pedagogical education on the integration stage of Ukrainian state into European dimension. Received results allowed to state: in the process of training the students of universities become proficient and improve pedagogical training according to the system of «practical pedagogical training». The pedagogical education in Sweden as an integral categorical education which determines the quality dimension and results of educational system is worthy the further theoretical research.