У дисертації розглянуто питання стану навчання програмування в педагогічних ВНЗ. Визначено умови та шляхи реалізації процесу підготовки до розроблення педагогічних програмних засобів майбутніх учителів математики та інформатики. Виокремлені концептуальні засади, підходи та етапи створення педагогічних програмних засобів. Обґрунтовано перелік показників якості педагогічних програмних засобів та визначено комплекс вимог, яким вони повинні відповідати. Також розглянуто психолого-педагогічні складові готовності майбутніх учителів до розроблення педагогічних програмних засобів та методи, які можуть використовуватися при підготовці до створення педагогічних програмних засобів.
The thesis deals with the issue of programming training in pedagogical universities. The conditions and the ways of the preparatory process for the development of educational software for future teachers of mathematics and computer science are determined. The conceptual principles, approaches and stages of educational software creation are selected. The list of indicators of quality and set of requirements for educational software are grounded. The psychological and pedagogical elements of future teachers’ willingness to develop educational software and methods that can be used in preparation for the creation of educational software are observed.