У дисертації теоретично обґрунтовано формування знань старшокласників про молекулярні основи життя як категорії біологічної науки та складової шкільного навчального предмета „Біологія”. Розкрито виявлені в методиці навчання біології підходи до формування біологічних знань, у констатувальному експерименті з’ясовано стан навчально-методичного забезпечення та шкільної практики формування знань старшокласників про молекулярні основи життя. Розроблено концептуальний підхід до формування знань старшокласників про молекулярні основи життя, який полягає у комплексному використанні засобів візуалізації, науково-пізнавальної інформації, навчального спілкування та факультативного навчання і забезпечує у навчанні біології дію генеральних чинників засвоєння знань.
The forming of knowledge of senior pupils about molecular bases of life as categories of biological science and constituent of school subject „Biology” is grounded in theory in given dissertation Discovered approaches in teaching methods of biological knowledge forming are shown, in a established experiment the state of the educational and methodical providing and school practice of senior pupils’ knowledge about molecular bases of life forming is found out. The conceptual approach to senior pupils’ knowledge about molecular bases of life forming, which consists of the complex use of visualization facilities, scientific and cognitive information, educational intercourse and optional studies and provides an operation of general factors of mastering of knowledge in biology studies is developed.