У дисертаційному дослідженні розроблений методичний підхід до розв’язання проблеми активізації навчально-пізнавальної діяльності старшокласників у процесі навчання фізики, який полягає у тому, що на всіх етапах внутрішнього процесу засвоєння знань (сприймання, осмислення і розуміння, узагальнення, закріплення, застосування на практиці) в учнів розвиваються відповідні пізнавальні процеси (сприймання, увага, мислення, уява, пам’ять) та формується пізнавальний інтерес. Реалізовано даний методичний підхід за допомогою активних засобів та методів навчання фізики у процесі вивчення будови твердих тіл та їх механічних, теплових, електричних, магнітних та оптичних властивостей для класів загальноосвітнього, технологічного та фізико-математичного профілів навчання. Результати педагогічного експерименту підтвердили гіпотезу дослідження про те, що реалізація розробленого методичного підходу у процесі вивчення будови та властивостей твердих тіл підвищить рівень розвитку пізнавальної активності старшокласників.
In dissertation research the methodical approach is developed near the decision of problem of activation of educational-cognitive activity of senior pupils in the process of studies of physics, which consists in that on all of the stages of internal process of mastering of knowledges (perception, comprehension and understanding, generalization, fixing, application in practice) for students the proper cognitive processes (perception, attention, thought, imagination, memory) develop and cognitive interest is formed. This methodical approach is realized by active facilities and methods of studies of physics in the process of study of structure of solids and them mechanical, thermal, electric, magnetic and optical properties for the classes of general, technological and physical mathematical types of studies. The results of the pedagogical experiment confirmed a research hypothesis that realization of the developed methodical approach in the process of study of structure and properties of solids will promote the level of development of cognitive activity of senior pupils.