Дисертація присвячена проблемі формування вмінь вибору методів навчання в процесі загальнодидактичної підготовки майбутніх учителів початкових класів. Проведений аналіз педагогічних, психологічних, методичних джерел вказує на відсутність спеціальних досліджень з даної проблеми. У дисертаційному дослідженні проаналізовано теоретико-методичні засади вибору та конструювання методів навчання, подано методику формування вмінь вибору методів навчання в процесі загальнодидактичної підготовки майбутніх учителів початкових класів. У роботі науково обґрунтований цілісний процес формування вмінь вибору та конструювання методів навчання в єдності виявлених послідовних, взаємозумовлених етапів, визначені умови ефективності формування зазначених умінь, відображені хід і результати експериментального дослідження. Аналіз результатів формувального експерименту свідчить про ефективність розробленої методики формування вмінь вибору методів навчання в процесі загальнодидактичної підготовки майбутніх вчителів початкових класів.
The main goal of dissertation was to design, analyze scientifically and test the structure-functional model of formation of skills to select the methods for education. The theoretical background for methods of education, its selection and construction were achieved. The essence of the notion “general didactical training process” has been identified. The components, consecutive stages, main conditions, criteria and the levels of student’s skills formation were obtained. The model and the methodical complex were elaborated and experimentally proved. The results confirm the effectiveness of experiment depend on the systematic, synergetic and activity approaches in forming process; providing the existence of a purposed study process; introduction of structure-functional model for formation of skills to select the methods of education during general didactical training process for future pre-school teachers.