Дисертація є першим у сучасній науці комплексним дослідженням динамічного розвитку східнослов’янського язичницького світогляду протягом VI-XIII ст. У дослідженні були розглянуті процеси утворення, розвитку та трансформації головних східнослов'янських язичницьких світоглядних моделей в історичному зв'язку з суспільно-економічним і політичним життям східнослов'янського суспільства. Було проаналізовано такі важливі наукові проблеми, як місце і роль людини в системі світоглядних родових уявлень давніх слов'ян, головний зміст й ідейна семантика язичницьких уявлень про структуру й образ навколишнього світу, пантеон східнослов’янських народних богів, місце і роль служителів язичницького культу в системі язичницьких вірувань та культів, особливості дружинної моделі східнослов’янського язичницького світогляду. У праці по-новому висвітлюється ідейний зміст першої релігійної реформи князя Володимира. Проведено реконструкцію вірувань і культів пізніх язичників, проаналізовано їхній вплив на світогляд східних слов'ян домонгольської епохи.
The dissertation is the first complex research of the dynamic development of East Slavonic pagan world outlook during VI - XIII centuries in the modern historical science. The processes of foundation, development and transformation of the main East Slavonic pagan world outlook models have been being revealed in the historical connection with social, economic and political life of the East Slavonic society. Important scientific problems have been analyzed by the candidate for a degree, such as the place and the role of a human being inside the system of the ancient Slavs’ tribal pagan world outlook; the main content and the semantics of pagan ideas about the structure and the image of the surroundings; Pantheon of East Slavonic folk deities; the place and the role of pagan priests in the system of pagan believes and cults; the peculiarities of men-at-arms’ Slavonic pagan world outlook model. The ideological sense of the grand duke Vladimir’s first religious reform has been revealed in a new way in the dissertation. The reconstruction of the late pagan believes and cults had been fulfilled and their influence on the outlook of the Slavs of the pre-Mongolian period has been analyzed.