У дисертації досліджено напрями підвищення прикладної спрямованості навчання інформатики студентів вищих аграрних навчальних закладів; з'ясовано психолого-педагогічні засади формування у студентів основ інформаційної культури, професійно значущих знань, умінь та навичок з інформатики, необхідних фахівцям аграрного напрямку; розроблено методику формування у студентів основ інформаційної культури, професійно значущих знань, умінь та навичок з інформатики; теоретично обгрунтовано і експериментально перевірено ефективність запропонованої методики навчання з використанням окремих компонент методичної системи формування практично значущих знань, умінь та навичок, інформаційної культури студентів вищих навчальних аграрних закладів за допомогою комплексного використання нових інформаційно-комунікаційних технологій, професійно орієнтованих прикладних програмних засобів та застосування відповідних методів і організаційних форм навчання; показано, що впровадження розроблених компонент методичної системи навчання суттєво підвищує підготовку студентів до майбутньої професійної діяльності.
The trends of increase of the applied orientation of computer science training of the students of higher agrarian educational institutions are investigated in the thesis; psychological and pedagogical basis for formation of students information culture basis, professionally important knowledge and skills of computer science necessary for experts in agrarian sciences are determined; efficacy of the offered training technique with the use of certain components of methodical system of practically important knowledge and skills, information culture of the students of higher agrarian educational institutions by means of complex use of new information technologies, professionally oriented applied software and the use of the appropriate methods and organizational forms of training are theoretically substantiated and experimentally checked.