Дисертаційну роботу присвячено дослідженню проблеми формування культури здоров’я в старшокласників загальноосвітньої школи промислового міста. Висвітлено сутність і взаємозв’язок базових понять дослідження; здійснено історико-теоретичний та практичний аналіз розвитку поглядів на формування, збереження, зміцнення здоров’я людини, розкрито узагальнені аспекти щодо питань формування культури здоров’я учнів. У дисертації обґрунтовано та експериментально перевірено ефективність педагогічної системи, педагогічних умов та технологічного забезпечення формування культури здоров’я старшокласників. Автором визначено сутність, критерії й показники культури здоров’я, виявлено рівень її сформованості у старшокласників та етапи формування. Основні результати дослідження впроваджено в навчально-виховний процес загальноосвітньої школи промислового міста.
The thesis is devoted to the problem of the health culture of the high-school pupils in an seniors in industrial city. The essence of the basic concepts of this research and their relationships, are reviewed in the thesis. The historical theoretical and practical analysis of points of view on creating and strengthening of human health is also made. Current level of the formed health culture of the high-school pupils is examined in this work. The effectiveness of the educational system and pedagogical conditions in the process of creating of the health culture of high-school pupils is proved and experimentally examined in the thesis. The author defines the essence, criteria and indicators, stages of creating of the health culture of high-school pupils. The main results of the research are introduced in the educational process of the secondary school in an industrial city.