Дисертаційне дослідження присвячене вивченню проблеми формування толерантності жінок різного віку як умови їх психологічної готовності до майбутнього материнства. Експериментальна робота проводилася на базі мережі сімейних центрів «Азбука для батьків» (м. Київ). У дослідженні взяло участь 644 жінки віком від 16 до 46 років. Дослідження проводилося відповідно до поставлених завдань
впродовж 2014–2016 рр. і включало три етапи: підготовчий, основний та заключний. В роботі використано комплекс теоретичних, емпіричних та математикостатистичних методів дослідження. Визначено теоретичні підходи до вивчення проблеми толерантності жінок різного віку як умови їх психологічної готовності до материнства. Досліджено структуру толерантності та психологічної готовності жінок до материнства, їх взаємозв’язок. Результати та висновки дослідження можуть бути використані для створення нових навчальних курсів «Психологія толерантності», «Толерантність як умова психологічної готовності до майбутнього материнства» у старших класах загальноосвітніх шкіл, школах материнства при жіночих консультаціях і у ВНЗ, а також доповнити зміст навчальних курсів «Педагогічна та вікова психологія», «Психологія особистості», «Соціальна психологія», «Психологія сім’ї» «Тренінг самопізнання», «Практикум з групової психокорекції» у ВНЗ при підготовці педагогів та психологів.
The thesis research presents the study of the problem of tolerance formation in women of all ages as a condition of their psychological readiness for future maternity. The experimental work was carried out on the basis of the network of family centers "ABC for parents" (city of Kyiv). 644 women aged 16 to 46 years participated in the research. The research was conducted in accordance with the tasks set for 2014-2016 and included three stages: preparatory, main and final. A complex of theoretical, empirical and mathematical-statistical methods of research was used in the work. The theoretical approaches to studying the problem of tolerance of women of different age as a condition of their psychological readiness for maternity were determined. The structure of tolerance and psychological preparedness of women for maternity was studied, as well as their interrelation. The results and conclusions of the study can be used to create new training courses "Psychology of Tolerance", "Tolerance as a Condition for Psychological Preparedness for Future Maternity" in senior grades of general education schools, maternity schools at women's counseling and in higher education institutions, as well as to supplement the content of the training courses "Pedagogical and Age Psychology", "Psychology of Personality", "Social Psychology", "Psychology of the Family", "Training of Self-Knowledge", "Practicum on Group Psychocorrection" in higher educational institutions for the training of teachers and psychologists.