У дисертації досліджується проблема формування інформаційної культури майбутніх учителів гуманітарних дисциплін та їх готовність до використання нових інформаційних технологій у навчальному процесі та для самоосвіти. Проаналізовано стан проблеми у вітчизняних та зарубіжних дослідженнях, присвячених професійній підготовці учителів гуманітарних дисциплін. На основі результатів констатуючого експерименту розроблено методику формування інформаційної культури майбутніх
учителів гуманітарних дисциплін, що базується на поетапному й послідовному оволодінні основами роботи на персональному компʼютері та засвоенні психолого педагогічних і організаційно-методичних основ ефективного використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання. Виділено інформаційні вміння складові інформаційної культури педагога. Інформаційні вміння користувача передбачають оволодіння інформаційно-комунікашійними технологіями, а інформаційні вміння вчителя поєднують психолого-педагогічні тa організаційно-методичні вміння ефективно використовувати інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі.
In dissertation the problem of forming of informative culture of future teachers of humanitarian disciplines are researches that their readiness to the use of new information technologies in an educational process and for the self-education. The state of problem is analyzed in the home and foreign researches devoted to professional preparation of teachers of humanitarian disciplines. On the basis of conducted in dissertation researches the method of forming of informative culture of future teachers of humanitarian disciplines is developed. Informative abilities are selected, how the components of informative culture of teacher are. The criteria of levels of formed of informative culture are definite. The developed method of forming of informative culture is inculcated in the system of professional preparation of teachers of humanitarian disciplines in a pedagogical university.