Дисертація є теоретичним та емпіричним дослідженням проблеми формування ціннісних компетенцій майбутніх учителів образотворчого мистецтва. У роботі аналізується зміст понять «цінність», «компетенції», «компетентність», експлікується поняття «ціннісні компетенції майбутніх учителів образотворчого мистецтва». Розроблено структуру ціннісних компетенцій майбутніх учителів образотворчого мистецтва, що об’єднує когнітивно-аксіологічний, мотиваційно-спонукальний, діяльнісний, комунікативно-особистісний, рефлексивно-аналітичний фрейми. Досліджено особливості фахової підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Визначені та теоретично обґрунтовані педагогічні умови формування ціннісних компетенцій майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Проаналізовано механізми педагогічного моделювання та створено функціональну модель формування ціннісних компетенцій майбутніх учителів образотворчого мистецтва, що реалізується в процесі фахової підготовки. Дієвість функціональної моделі та відповідних їй педагогічних умов перевіряється та підтверджується у ході дослідницько-експериментальної роботи.
The thesis is a result of empirically supported theoretic research on problem of forming value competence of future teachers during art lessons. In our research paper such items as «value», «competence», «competency», «the value of future art teachers’ competency» are explicated and analyzed. The structure of future visual art in terms of teachers’ competence including cognitive – axiologic, motivation – increasing, activity – oriented, communicative – personal and reflexive – analytical frames is worked out. Peculiarities of professional training of future art teachers are investigated. Pedagogical conditions of forming value competence of future visual art teaches are defined and theoretically proved. Mechanisms of pedagogical modelling are analyzed and functional model forming value competence of future visual art teachers has been designed and practically proved by current research paper.