Дисертація присвячена проблемі розвитку комунікативних умінь дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними вадами засобами арттерапії. У дослідженні визначено особливості мовленнєво-комунікативного розвитку (лексики, граматики, зв’язного мовлення; інформаційно-комунікативних, регуляційно-комунікативних, афективно-комунікативних групи умінь) у дітей молодшого шкільного віку із розумовою відсталістю та без інтелектуальних порушень; доведена доцільність використання засобів арттерапії з корекційною метою. Представлено теоретичне обґрунтування методики формувального етапу експерименту, сформульовано необхідні педагогічні умови досягнення позитивних результатів розвитку мовленнєво-комунікативних умінь дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними вадами засобами арттерапії. Визначено напрями та методи, а також узагальнено одержані результати проведеної експериментальної роботи, статистично підтверджено ефективність запропонованої методики.
The issue of communicative skills development of primary school age children with intellectual disabilities by means of art therapy is investigated in the thesis. The data of general and special psychological, educational and methodological national and foreign scientific literature concerning the issues of formation and development of communicative skills of primary school age children with intellectual disabilities is analyzed in the research. The contents and structure of correctional work with primary school age children
with intellectual disabilities are concretized. The criteria, indicators and levels of communicative skills development of primary school age children with intellectual disabilities are defined, comprehensive methodology of communicative skills development of primary school age children with intellectual disabilities by means of art therapy is elaborated. The contents of methodology are presented by integrated combination of traditional correctional-pedagogical and art therapeutical means for communicative skills development.