Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Взаємозв’язок соціальної активності студентів та освітнього середовища ЗВО

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Матвієнко, Олена Валеріївна
dc.contributor.author Матвієнко, Ірина Андріївна
dc.date.accessioned 2023-10-09T07:04:10Z
dc.date.available 2023-10-09T07:04:10Z
dc.date.issued 2023-09
dc.identifier.citation Матвієнко, О. В. Взаємозв’язок соціальної активності студентів та освітнього середовища ЗВО / О. В. Матвієнко, І. А. Матвієнко // Актуальнi питання гуманiтарних наук. - 2023. - Вип. 65, том 2. - С. 311-317. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42358
dc.description.abstract У статті на основі аналізу досліджень філософської, психолого-педагогічної літератури уточнюються поняття «активність», «соціальна активність», окреслюється коло їх теоретичних питань щодо формування соціальної активності особистості, визначається роль освітнього середовища закладу вищої освіти у формуванні активної соціальної позиції студентів. Поняття «соціальна активність студента» визначається нами як соціально-педагогічна категорія, як риса його способу життєдіяльності у процесі фахової підготовки, що відображає міру спрямованості його здібностей, знань, навичок, прагнень, концентрації вольових, творчих зусиль на реалізацію нагальних потреб повоєнного суспільства, інтересів, ідеалів. У сучасному досвіді закладу вищої освіти ця активність втілена в діяльності студентського самоврядування, реалізації соціальних ініціатив (благодійній та волонтерській діяльності, міжнародному обміні, соціальному партнерстві тощо) та здійснюється в індивідуальній, груповій, колективній, масовій формах у культурній, дозвільній та інших складниках життя. Встановлено залежність рівня сформованості соціальної активності особистості та безпосереднього впливу комплексу зовнішніх і внутрішніх факторів. Проаналізовано чинники формування соціальної активності студентів, рівні освітнього середовища педагогічного ЗВО, окреслено підходи до його класифікації, висвітлено практичний досвід науковців щодо питання проєктування соціокультурного складника освітнього середовища як провідного у розвитку соціальної активності студентів. Запропоновано ідеї щодо формування та розвитку соціальної активності студентів педагогічного закладу вищої освіти через взаємозбагачення навчальної та позанавчальної сфери студентів, поєднання професійної орієнтованості з різноманітними життєвими ситуаціями: благодійні заходи в сиротинцях, волонтерські соціальні проєкти, виставки тощо. Авторський досвід такої роботи представлено за покликанням: https://pf.udu.edu.ua/ uk
dc.description.abstract The article, based on the analysis of studies of philosophical, psychological and pedagogical literature, clarifies the concepts of “activity”, “social activity”, outlines the range of their theoretical issues related to the formation of social activity of a personality, determines the role of the educational environment of a higher education institution in the formation of an active social position of students. We define the concept of “student’s social activity” as a socio-pedagogical category, as a feature of his/her way of life in the process of professional training, which reflects the degree of orientation of his/her abilities, knowledge, skills, aspirations, concentration of volitional and creative efforts to meet the urgent needs of post-war society, interests, ideals. In the modern experience of higher education institutions, this activity is embodied in the activities of student self-government, implementation of social initiatives (charity and volunteer activities, international exchange, social partnership, etc.) and is carried out in individual, group, collective, mass forms in cultural, leisure and other components of life. The dependence of the level of formation of social activity of a personality and the direct influence of a set of external and internal factors is established. The factors of formation of students’ social activity, the level of the educational environment of a pedagogical higher education institution are analysed, approaches to its classification are outlined, and the practical experience of scientists on the issue of designing the socio-cultural component of the educational environment as a leading one in the development of students’ social activity is highlighted. Ideas for the formation and development of social activity of students of a pedagogical higher education institution through the mutual enrichment of students’ academic and extracurricular activities, combining professional orientation with various life situations: charity events in orphanages, volunteer social projects, exhibitions, etc. are proposed. The author’s experience of such work is presented by vocation: https://pf.udu.edu.ua/ uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject активність uk
dc.subject соціальна активність студентів uk
dc.subject освітнє середовище ЗВО uk
dc.subject activity uk
dc.subject social activity of students uk
dc.subject educational environment of higher education institutions uk
dc.title Взаємозв’язок соціальної активності студентів та освітнього середовища ЗВО uk
dc.title.alternative The Interconnection of Students’ Social Activity and the Educational Environment is Called uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу