У статті досліджується питання впливу фітнес-технології на профілактику гіподинамії студентів першого курсу у закладах вищої освіти. На основі теоретичного аналізу науково-літературних джерел підтверджено необхідність оптимізації рухової активності студентів першого курсу Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. На підставі показників фізичного розвитку, антропометричних характеристик та результатів анкетування і спостереження за студентами першого курсу розроблено методику використання фітнес-технології для профілактики гіподинамії, яка складалася з трьох періодів: підготовчого, основного, заключного.
Метою статті є дослідження впливу методики використання фітнес-технології як засобу профілактики гіподинамії у студентів першого курсу в умовах освітнього середовища закладу вищої освіти (на прикладі Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова).
Останнім часом усе більшу увагу фахівців привертає використання сучасних оздоровчих технологій, у тому числі й фітнес-технології, у фізичному розвитку студентів, що пов’язано з тенденцією погіршення стану здоров’я студентської молоді, збільшення кількості студентів, віднесених до спеціальної медичної групи. Ситуація ускладнюється і відсутністю помітних позитивних змін у ставленні людей до здоров’я і спортивнооздоровчої діяльності. Саме тому проблема збереження фізичного благополуччя молодого покоління є надзвичайно актуальною на сучасному етапі розвитку суспільства та системи освіти.
Нами було використано комплекс методів: теоретичний аналіз наукової та науково-методичної літератури з досліджуваної проблеми, загальнонаукові методи (аналіз і синтез, узагальнення, індукція та дедукція), спостереження, антропометричні вимірювання (зріст, вага, показники об’єму талії, стегон, грудної клітки та ін.), тестування фізичного розвитку студентів.
Наукова новизна одержаних результатів полягає у тому, що вперше доповнено наявні розробки щодо особливостей реалізації занять зі студентами першого курсу з використанням фітнес-технології на базі закладів вищої освіти. Ми дійшли висновку про ефективність розробленої методики застосування фітнес-технології для профілактики гіподинамії студентів першого курсу.
The article examines the impact of fitness technology on the prevention of first-year students' hypodynamics in higher education. On the basis of theoretical analysis of scientific and literary sources, the necessity of optimizing the motor activity of students of the first year of the National Pedagogical Dragomanov University was confirmed.
The purpose of our article was to investigate the impact of the technique of using fitness technology as a means of preventing hypodynamia in first-year students in the educational environment of a higher education institution.
Recently, the use of modern wellness technologies, including fitness technology, in the physical development of students, which is connected with the tendency of deterioration of health of the student youth, increase of the number of students assigned to a special medical group, is getting more and more attention of specialists. The situation is complicated by the lack of noticeable positive changes in people's attitudes towards health and sports and wellness activities. That is why the problem of preserving the physical well-being of the young generation is extremely important at the current stage of development of society and the education system.
Methodology. We used a set of methods: theoretical analysis of scientific and methodological literature on the problem, general scientific methods (analysis and synthesis, generalization, induction and deduction) observations, anthropometric measurements (height, weight, waist, thigh, thorax etc.), testing the physical development of students.
Results. The scientific novelty of the obtained results is that for the first time the existing developments concerning the peculiarities of the realization of classes with the students of the first year with the use of fitness technology on the basis of institutions of higher education were supplemented.
Сonclusion.We have come to the conclusion about the effectiveness of the developed technique of using fitness technology for the prevention of first-year students' hypodynamics.