Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Педагогічні ідеї та науково-просвітницька діяльність О. О. Потебні (1835-1891)

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Зайченко, Наталія Іванівна
dc.date.accessioned 2023-10-06T11:05:24Z
dc.date.available 2023-10-06T11:05:24Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Зайченко, Наталія Іванівна. Педагогічні ідеї та науково-просвітницька діяльність О. О. Потебні (1835-1891) : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки / Зайченко Наталія Іванівна ; наук. керівник Вовк Людмила Петрівна ; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2006. - 207 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42316
dc.description.abstract У дисертації розкрито феномен педагогічної персоналії О.Потебні; проаналізовано основні напрями науково-просвітницької діяльності (науковопедагогічний, загальнодидактичний, громадсько-просвітницький), провідні педагогічні ідеї (значення мови як інструментарію пізнання, засобу комунікації, народності виховання, реалізму, соціокультурної детермінованості, історизму); досвід педагогічної діяльності вченого, розроблено її наукову періодизацію; обґрунтовано духовно-культурні цінності виховання людини у вченні О. Потебні (національні; соціоцентричні; антропоцентричні; освітні; культурологічні); розкрито внесок науковця у педагогіку вищої школи ( оновлення змісту і методів університетської освіти, створення власної наукової школи, особистий приклад О.Потебні як вченого, педагога, громадського діяча); здійснено актуалізацію педагогічних ідей і творчої спадщини О.Потебні у контексті модернізації сучасної національної системи освіти в Україні. uk
dc.description.abstract In the dissertation the complete of the scientific and enlighten activity and heritage of A.Potebnya as a pedagogical phenomenon of the second half of the XIX century is carried out. General state of investigation of personality of A.Potebnya is concretized. Pedagogical aspects of the heritage of outstanding Ukrainian linguist are defined. The historical social and cultural conditions and factors of formation of pedagogical outlook of A.Potebnya are analyzed on the basis of the wide complex of archives and published sources. The content of scientific and pedagogical activity of A.Potebnya, the impact of his pedagogical ideas on the development of national pedagogical theory and practice, the importance of language as pedagogical means and factor in Potebnya’s studies are exposed. The author of the thesis proves that pedagogical theory of A.Potebnya basis on the methodological principles of realism, social and cultural determinism, nationality. In the research it is clarified the significance of the scientist’s contribution to the methodology of teaching languages development and the ethnological imperative of Ukrainian pedagogist’s “Bukvar” is defined. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject педагогічний феномен uk
dc.subject світоглядно-педагогічна позиція uk
dc.subject науково-просвітницька діяльність uk
dc.subject педагогічні ідеї uk
dc.subject методологічні принципи uk
dc.subject педагогічний інструментарій uk
dc.subject духовно-ціннісні засади педагогіки uk
dc.subject pedagogical phenomenon uk
dc.subject pedagogical outlook uk
dc.subject scientific and enlighten activity uk
dc.subject methodological principles uk
dc.subject pedagogical means and factor uk
dc.title Педагогічні ідеї та науково-просвітницька діяльність О. О. Потебні (1835-1891) uk
dc.title.alternative Pedagogical ideas and scientific, enlighten activity of A. A. Potebnya (1835-1891) uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 37(09)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу