У дисертації запропоновано науково обґрунтовану методику навчання теорії ймовірностей та математичної статистики студентів коледжів фінансово-економічного профілю. Роботу виконано з урахуванням системи психолого-педагогічних та методико-дидактичних закономірностей управління навчально-пізнавальною діяльністю старшокласників. У дослідженні розв’язані завдання, пов’язані з розробкою окремих компонентів методичної системи навчання стохастики студентів фінансово-економічних коледжів та реалізовано її прикладну спрямованість. Виявлено прийоми, методи та форми навчання, що сприяють активізації пізнавальної діяльності першокурсників фінансово-економічних коледжів при роботі з прикладними фінансово-економічними задачами. У дослідженні реалізується прикладна спрямованість навчання теорії ймовірностей та математичної статистики через встановлення природних міжпредметних зв’язків стохастики з професійно спрямованими дисциплінами.
The thesis provides scientifically grounded methodology of teaching financial-economic colleges students the theory of probability and mathematics statistics. The work has been performed accounting for the system of psychology-pedagogic and methodology-didactic regularty of management of senior students teaching-cognizable activities. The connection with the development of certain components of the methodologic teaching system of the theory of probability and mathematics statistics the students of financial-economic colleges and its applicable direction has been realized. Some ways, methods and forms of teaching were found and they promote activization of cognizable activities of the first-year students at the financial-economic colleges working at applicable financial-economic tasks. The research has realized the applicable direction of teaching the theory of Probability and mathematics statistics through setting professionally-specialized subjects.