У дисертації досліджено проблему формування інноваційного потенціалу педагога-музиканта, яка визначається сучасними вимогами євроінтеграційних стандартів щодо підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» у системі навчальних закладів вищої мистецької освіти; важливістю розуміння поліфункціонального характеру магістратури, який виступає підґрунтям багатовекторності інструментарію вищої мистецької освіти, що відкриває педагогам-музикантам шляхи фахової реалізації безпосередньо в інноваційній музично-педагогічній діяльності.
The problem of formation of innovative potential of teacher-musician is determined, which is determined by modern requirements of European integration standards for training of specialists of educational-qualification level "Master" in the system of educational institutions of higher art education; the importance of understanding the multifunctional nature of the magistracy, which serves as the basis for a multi-vector instrumentation of higher art education, which opens to teachers of musicians ways of professional realization directly in innovative music and pedagogical activity.