Здійснено філософський аналіз мовної стратегії вітчизняної освіти, «мовної стратегії» як системи засобів, методів, технологій, форм освіти та підходів до навчального процесу, які забезпечують вільне володіння рідною та кількома іноземними мовами. Концепт мовної стратегії розгортається як відповідь на суперечність між прагненням до все більшого зближення між народами, з одного боку, та їх бажанням зберегти свою етнокультурну самобутність, з іншого. Достовірно обґрунтовано принципи модернізації мовної підготовки майбутніх педагогів в умовах нової освітньої парадигми. Упровадження в педагогічну практику нової освітньої парадигми відбувається на основі нових цінностей освіти, теоретичних установок гуманістичної педагогіки, особистісно орієнтованих методик навчання та виховання. Ключову роль у цьому процесі відведено саме мові, яка є чинником формування ідентичності людини.
The philosophical analysis of the language of national education strategy is carried out in the thesis. «Language strategy» is perceived as a system of tools, techniques, technologies, approaches and forms of education in the learning process, that provides fluency and native or near-native competence of mother tongue and several foreign languages. The concept of language strategy is deployed in response to the conflict between the desire for increasing rapprochement between people, on the one hand, and their urge to preserve their ethnic and cultural identity, on the other. Modernization principles of future teachers language training are outlined in the new educational paradigm. Introduction of the new educational paradigm to the teaching practice is based on new educational values, theoretical humanistic pedagogy, learner-centered teaching methods and education. A key role in this process is played by the language itself that is a factor of human identity formation.