Дисертаційна робота присвячена актуальній проблемі формування особистісно-орієнтованої мотивації студентів до фізичного виховання, які проживають у різних регіонах, а також з урахуванням етнічних потреб. У дисертації науково обґрунтовано, розроблено та апробовано методику формування позитивної мотивації у студентів до фізичного виховання на основі урахування в системі занять фізичними вправами пріоритетних ціннісних орієнтацій щодо використання в програмі психологічно комфортних засобів та методів фізичної культури та масового спорту, обумовлених етнорегіональними особливостями впливу попереднього, до вступу у ВНЗ, місця проживання. Підтверджено ефективність застосування відповідних педагогічно
обґрунтованих методичних прийомів, що враховують домінуючі мотиви студентів до фізичного виховання, мотиваційні потреби до особистого здоров'я, а також психокорекційних вправ, спрямованих на формування особистісно-орієнтованої мотивації у студентів до фізичного виховання з урахуванням рухового досвіду, обумовленого регіоном проживання та етнічними особливостями.
The thesis is devoted to the urgent problem of the formation of personality-oriented motivation of students to physical education, living in different regions, taking into account the ethnic needs. The thesis analyzed the psycho-physical state of the students, identified the dominant motives, their levels, depending on region of residence and ethnic needs, determined the levels of physical fitness. The study is based on didactic principles and laws of learning. The contents of training sessions provided for system-value approach. A variety of tools and instructional techniques of physical education, aimed not only at the development of physical qualities, but also at the correction of mental and physical state of health promotion, were applied at the training sessions.