Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічні особливості розвитку толерантності майбутніх вчителів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Горянська, Анжела Михайлівна
dc.date.accessioned 2023-09-27T09:16:19Z
dc.date.available 2023-09-27T09:16:19Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Горянська, Анжела Михайлівна. Психологічні особливості розвитку толерантності майбутніх вчителів : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Горянська Анжела Михайлівна ; наук. керівник Ширяєва Людмила Миколаївна ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2013. - 265 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42059
dc.description.abstract Дисертація присвячена проблемі дослідження психологічних особливостей та характеристик розвитку толерантності майбутніх вчителів. Проаналізовано основні концептуальні підходи до вивчення проблеми толерантності, визначено зміст поняття "толерантність майбутнього вчителя", структуру толерантності як цілісного утворення, що включає диспозиційний, когнітивний, емоційний та поведінковий компоненти. Досліджені психологічні особливості, критерії та рівні розвитку толерантності, її динаміка на різних етапах навчання у ВНЗ. Виявлено базові фактори, які визначають розвиток толерантності студентів – майбутніх вчителів: "прийняття іншого", "комунікативні установки", "самоприйняття" та "емпатія". Визначено психолого-педагогічні умови ефективності впливу інноваційних активних засобів на розвиток у майбутніх вчителів ціннісно-смислової мотивації самовизначення та комплексу знань, умінь і навичок толерантної взаємодії. Обґрунтовано, розроблено, апробовано та доведено ефективність програми розвитку толерантності у вигляді спецкурсу "Психологія толерантності" з використанням технологій конструктивної зміни поведінки засобами активного соціально-психологічного навчання. uk
dc.description.abstract Dissertation is dedicated to the problem of the research of psychological peculiarities and characteristics of the development of future teachers’ tolerance. Main conceptual approaches to the study of the problem of tolerance have been analyzed, the content of the concept “future teachers’ tolerance”, the structure of tolerance as the whole formation that includes dispositional, cognitive, emotional and behavioral components have been determined. Psychological peculiarities, criteria and levels of the development of tolerance, its dynamics at different stages of studying at high educational establishments have been studied. Fundamental factors, which distinguish the development of students’ (future teachers’) tolerance have been elicited: “acceptance others”, “communicative set”, “self-acceptance” and “empathy”. Psychology and pedagogical conditions of effective influence of innovational active instruments on the development in future teachers value and sense motivation of self-determination, body of knowledge and skills have been determined. The efficiency of the program of the development of tolerance in the form of a special course of study “Psychology of tolerance” with the use of technologies of a complete change in behavior by means of active social and psychological study has been proved, devised, tested and approved. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject толерантність майбутніх вчителів uk
dc.subject структура толерантності uk
dc.subject критерії та рівні толерантності uk
dc.subject толерантність адаптивна uk
dc.subject диспозиційна uk
dc.subject конформна uk
dc.subject конструктивна uk
dc.subject фрустраційна uk
dc.subject самоприйняття uk
dc.subject саморозвиток uk
dc.subject толерантна взаємодія uk
dc.subject future teachers’ tolerancе uk
dc.subject the structure of tolerance uk
dc.subject criteria and levels of tolerance uk
dc.subject tolerance adaptive uk
dc.subject dispositional uk
dc.subject communicative uk
dc.subject constructive uk
dc.subject frustrated uk
dc.subject self-acceptance uk
dc.subject self-development uk
dc.subject tolerant interaction uk
dc.title Психологічні особливості розвитку толерантності майбутніх вчителів uk
dc.title.alternative Psychological peculiarities of the development of future teachers’ tolerance uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 159.922.6(043.3)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу