У дисертації вперше обгрунтовано теоретичні і методичні підходи до навчання термодинаміки на послідовних засадах статистичної фізики у вищих педагогічних начальних закладах в умовах спрямування зусиль держави на досягнення ефективності вищої освіти як головного чинника успішної соціалізації та професійної діяльності її випускників. Розроблено структуру курсу «Статистична термодинаміка» для студентів спеціальності «Фізика*» педагогічних вищих навчальних закладів, яка у повній мірі відповідає сучасному змісту теоретичної фізики як науки, а також комплекс навчально-методичного забезпечення викладання курсу теоретичної фізики.
The thesis grounded theoretical and methodological approaches to the teaching of thermodynamics on the basis of consistent statistical physics teaching in higher establishments in channeling efforts of the state in order to achieve the efficiency of higher education as a major factor in the successful socialization and professional activities of graduates is grounded in it. For the first time in the educational literature there has been substantiated that the laws of thermodynamics and their consequences are consequences of the properties of space and time and the statistical regularities inherent for all systems with a large number of structural elements.