У статті розглянуто сучасні підходи до формування постави у молодших школярів засобами оздоровчоїгімнастики.
Здійснено аналіз наукових джерел щодо сучасних підходів до формування постави учнів початкової школи шляхом використання оздоровчої гімнастики. Виокремлено наявні теоретичні та практичні підходи до профілактики різноманітних захворювань у молодших школярів. Представлено погляди науковців на коригуючу гімнастику, хатха-йогу та дихальну гімнастику, які спрямовані на формування правильної постави молодшого школяра.
Схарактеризовано підходи щодо профілактики порушень постави учнів, у яких важливу роль відіграють заняття з оздоровчої гімнастики, що спрямовані на м’язи спини, черевного преса, плечового пояса, стопи та
гомілки. З’ясовано, що оздоровча гімнастика має бути представлена у вигляді чотирьох основних блоків, для кожного з яких характерна певна спрямованість впливу на організм людини, і відповідні особливості під час вирішення оздоровчих завдань.
Зазначено основні види оздоровчої гімнастики, які характеризуються специфічною організацією занять, змістовим наповненням та методикою їхнього проведення.
Вказано, що оздоровча гімнастика – це система спеціально дібраних фізичних вправ і науково обґрунтованих методичних прийомів, спрямованих на вирішення завдань педагогічного, оздоровчого та гігієнічного характеру, всебічного фізичного розвитку, вдосконалення рухових здібностей, зміцнення здоров’я.
Доведено, що позаурочна діяльність учнів має бути спрямована на організацію рухової діяльності у шкільних гуртках, які сприятимуть фізичному розвиткові школярів, в межах яких слід проводити змагання, естафети, рухливі ігри, що, зі свого боку, сприятимуть фізичній активізації учнів початкової школи. Окрім цього,
прогулянки на свіжому повітрі, контроль за поставою, робочим положенням учнів при виконанні домашніх завдань тощо вважаються ефективною профілактикою захворювань у молодших школярів.
Зазначено, що в епоху цифровізації освіти соціальним завданням є оздоровлення школярів. Воно передбачає попередження захворювань та їхню профілактику.
An analysis of scientific sources regarding modern approaches to the formation of the posture of elementary schoolstudents by using recreational gymnastics was carried out.
Available theoretical and practical approaches to the prevention of various diseases in younger schoolchildren are singled out. The views of scientists on corrective gymnastics, hatha yoga and breathing gymnastics, which are aimed at forming the correct posture of a junior high school student, are presented.
Approaches to the prevention of students' postural disorders are characterized, in role. It was found that health gymnastics should be presented in the form of four main blocks, each of which is characterized by a certain direction of influence on the human body, and corresponding features when solving health problems.
The main types of health gymnastics are indicated, which are characterized by a specific organization of classes, content and methods of their implementation.
It is indicated that recreational gymnastics is a system of specially selected physical exercises and scientifically based methods aimed at solving tasks of a pedagogical, health and hygienic nature, all-round physical development, improvement of motor skills, and strengthening of health.
It has been proven that extracurricular activities of students should be aimed at the organization of motor activities in school clubs that will contribute to the physical development of schoolchildren, within which competitions, relays, and mobile games should be held, which, in turn, will contribute to the physical activation of elementary school students. In addition, walks in the fresh air, control over the posture, working position of students when doing homework, etc. are considered effective prevention of diseases in younger schoolchildren. It is noted that in the era of digitization of education, the social task is to improve the health of schoolchildren. It provides prevention of diseases and their prevention.