Дисертацію присвячено теоретичному обґрунтуванню та експериментальній перевірці структуру і змісту шкільного курсу креслення. У дослідженні здійснено аналіз сучасного бачення ролі і місця графічної інформації в пізнавально-перетворюючій діяльності людини, розкрито закономірності сприйняття й оперування знаково-символічною інформацією у різних сферах діяльності. Це дало підстави розглянути графічну підготовку учнів загальноосвітніх навчальних закладів не як традиційне засвоєння сукупності графічних знань і вмінь, а як цілісний процес формування графічної культури особистості. Визначено місце графічних знань і вмінь в структурі загальноосвітньої підготовки школярів.
The dissertation is devoted to the modern view analysis of role and place of graphical information in the cognitive and converting mans activity and regularity of sign and simbolic information perception and operation in the different spheres of activity. It gave the grounds to consider students graphic preparation of secondary educational establishments not as a traditional mastering of knowledge and abilities combination but as total forming process of personal graphical culture. The place of knowledge and skills in grafics is defined in the structure of pupils general preparation.