Дисертація присвячена проблемі формування основ вокальної культури молодших школярів у школах мистецтв. У дослідженні проаналізовано історичну, національну вокально-методичну літературу та чинні програми, методичні посібники й наукові розвідки з проблеми формування основ вокальної культури молодших школярів шкіл мистецтв. На цьому підґрунті розкрито сутність поняття „основи вокальної культури”: здатність до втілення художньо-образного змісту вокального твору шляхом використання сукупності елементарних знань з вокального мистецтва та виконавських навичок. Вироблення основ вокальної культури слугує підґрунтям майбутнього професіоналізму та особистісного розвитку дітей молодшого шкільного віку. Основи вокальної культури включають такі структурні компоненти: організаційно-мотиваційний, когнітивно-інформаційний, оцінювально-слуховий, усвідомлено-дієвий, виконавсько-творчий.
Dissertation is devoted the problem of forming of bases of vocal culture of junior pupils at schools of arts. Historical national vocal methodical literature, operating programs methodical manuals of problem of forming of bases of vocal culture are analyzed. On this base the concept of vocal culture is formulated and the criteria of it’s measuring, and levels of formed of vocal culture are shown out for junior pupils at schools of arts. Method of forming of bases of vocal culture of junior pupils at schools of arts is grounded and the experimentally tested. The proved importance of the got results is for subsequent introduction in the system of primary specialized education of out-of-school education and-school of different type of studies.