Дослідження присвячено проблемі формування координаційних умінь дітей середнього та старшого дошкільного віку з функціональними порушеннями зору в дошкільних навчальних закладах. Метою дослідження було розроблення та теоретичне обґрунтування методики формування координаційних умінь з урахуванням вікових особливостей їх розвитку в дітей дошкільного віку з функціональними порушеннями зору. У роботі показана важливість розвитку координаційних здібностей дітей дошкільного віку для їх фізичного становлення, фізичної підготовленості, позитивного впливу на розумовий розвиток дитини, підготовку до навчання в школі. У дисертації здійснено порівняльний аналіз особливостей розвитку координаційних здібностей дітей 4-5 років з порушенням зорового аналізатора та без зорової патології, розроблено спеціальну шкалу оцінки розвитку кожного виду координаційних здібностей для дітей 4-5-річного віку з функціональними порушеннями зору та їх здорових однолітків, теоретично обґрунтовано та практично розроблено методику формування координаційних умінь з урахуванням вікових особливостей їх розвитку. Експериментально доведена ефективність запропонованої методики формування координаційних умінь на заняттях з фізичної культури в дошкільних навчальних закладах.
The thesis is devoted to the problem of the formation of coordination skills of four and five-year-old children with functional visual impairment in infant school. The purpose of the research is to develop and to test the methods for the formation of coordination skills abiding the peculiarities of their development in the preschool children with functional visual impairment. In the thesis the comparative analyses of the peculiarities of the coordination motor skills development of four and five-year-old children with functional visual impairment and without visual disorders was done and the special rating scale for the testing coordination motor skills of four and five-year-old children with functional visual impairment was formed. It was find out the positive changes in level of the development of coordination skills, according to the date that show more expressed changes indicators of four and five-year-old children with functional visual impairment of experimental groups comparing with control groups. The using of special training tasks is an effective approach in the methods of coordination skills training and ensures new possibilities for the increasing effectiveness of physical education in infant school for preschool children with visual impairment.