У дисертації досліджено теоретико-методичні засади соціалізації учнівської молоді у процесі функціонування соціально-педагогічного комплексу (СПК); обґрунтовано концепцію його діяльності: охарактеризовано суб’єкти, функції, принципи, напрями, форми і методи діяльності. Розроблено структурно-функціональну модель соціалізації учнівської молоді у процесі функціонування СПК; обґрунтовано й експериментально перевірено соціально-педагогічні умови успішної соціалізації учнівської молоді (спрямування зусиль суб’єктів СПК на гуманізацію і педагогізацію соціуму; забезпечення суб’єктно-діяльнісної позиції школярів у діяльності СПК;
соціально-педагогічна підтримка діяльності СПК). На основі аналізу отриманих результатів розроблено практичні рекомендації щодо соціалізації учнівської молоді у процесі функціонування СПК.
The dissertation is dedicated to the investigation of theoretical and methodical grounds of student's young people socialization in the process of social pedagogical complex (SPC) functioning. The conception of its activity and subjects, functions, principles, directions, forms and methods of activity are defined more precisely. Structural functional model of student's young people socialization in the process of SPC functioning has been elaborated; social pedagogical terms of student's young people successful socialization are experimentally tested (directing effort of SPC subjects on humanization and pedagogization of society; providing of subject active position of schoolchildren in the SPC activity; social pedagogical support of the SPC activity). On the basis of received results it has been elaborated the practical recommendations of student's young people socialization in the process of SPC functioning.