Дисертаційна робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми вдосконалення системи навчання фізичної культури учнів основної школи. Науково обґрунтовано дидактичні основи навчання як педагогічної системи, розкрито концептуальні основи побудови змісту загальної середньої освіти. Розглянуто фізичну культуру як об’єкт теоретико-методологічного аналізу з культурологічних аспектів. Висвітлюються основні концептуальні основи формування змісту фізкультурної освіти, теоретичні питання його проектування для реального навчального процесу. Конкретизуються шляхи визначення провідних орієнтирів, джерел та факторів проектування змісту фізкультурної освіти.
The dissertation is a theoretic-experimental research of a problem of schooling system improvement to physical culture of the secondary school pupils. Didactic bases of schooling as pedagogical system are scientifically proved, conceptual bases of the maintenance construction of the general secondary education are opened. The physical culture as objec t of the theoretic-methodological analysis from cultural-logical aspects is considered. The basic conceptual bases of the physical culture education matter formation, theoretical questions of its designing for real educational process are elucidate. Ways of leading reference points definition, sources and factors of the physical culture education matter designing are concretized.