У дисертації досліджено актуальну проблему формування музичноритмічної компетентності майбутніх учителів музики і хореографії в процесі фахової підготовки, враховано сучасні гуманістичні тенденції, що детермінують наявність певного комплексу професійно-особистісних якостей у суб’єктів мистецької освіти. Проаналізовано значення формування музичноритмічної компетентності майбутніх учителів музики і хореографії для здійснення продуктивної діяльності з учнями. У змісті поняття «музичноритмічна компетентність» враховано міждисциплінарні зв’язки, специфіка виконання музичних творів для учнів шкільного віку, а також досягнення сучасної інформаційної техніки. З огляду на це, сформованість у студентів факультетів мистецтв музично-ритмічної компетентності доцільно розглядати як одну з важливих фахових характеристик сучасного вчителя музики та хореографії. Проведений аналіз змісту та сутності музично-ритмічної компетентності студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів здійснений на основі системно-ціннісного, акмеологічного, конструктивного, гедоністичного, креативного підходів.
The dissertation investigates the current problem of formation of musical-rhythmic competence of future teachers of music and choreography in the process of professional training, takes into account modern humanistic tendencies that determine the presence of a certain set of professional and personal qualities in art education. The significance of the formation of musical-rhythmic competence of future teachers of music and choreography for productive activities with students is analyzed. The concept of "musical-rhythmic competence" takes into account interdisciplinary links, the specifics of performing musical works for school-age students, as well as the achievements of modern information technology. In view of this, the formation of students of the faculties of arts of musical-rhythmic competence should be considered as one of the important professional characteristics of a modern teacher of music and choreography. The analysis of the content and essence of musical-rhythmic competence of students of faculties of arts of pedagogical universities is carried out on the basis of system-value, acmeological, constructive, hedonistic, creative approaches.