Дисертаційне дослідження присвячене висвітленню методики підготовки майбутнього вчителя музики до керівництва інструментальним ансамблем у спеціалізованих музичних закладах. У даній роботі здійснено аналіз історичного розвитку духової музичноінструментальної гри в ансамблевій практиці від найдавніших часів до сьогодення, а також методичні засади роботи з ансамблями духових інструментів у різні періоди. Опираючись на історичні джерела, у роботі висвітлено особливості та специфіку розвитку й удосконалення духових інструментів на території України в античні часи, період Київської Русі, в умовах прийняття християнства, описано роль музичної освіти в братських школах, згодом у Києво-Могилянській академії, зосереджено увагу на умовах розвитку сольної та ансамблевої гри на духових інструментах у панському маєтку, який був осередком концертної духової музики ХVIIІ століття.
Dissertational investigation deals with methods of training a future music teacher to leading instrumental ensemble in specialized musical establishments. The research analyzes historical development wind music instrumental playing in an ensemble practice from ancient times to nowadays and also contains methodological basis of work with wind instruments ensembles at different periods. Taking into consideration historical sources we have shown peculiarities and specific nature of development and evolution improvement of wind instrument on the Ukrainian territory in antiquity ancient times, Kyiv Rus period, after accepting Christianity, the role of musical education in brotherhood schools and later in Kyiv Mohyla Academy is depicted, special attention is paid to development of solo and ensemble playing the wind instruments in a mansion which because a centre of concerts wind music in the 18 century.