Дисертаційне дослідження присвячене вивченню та аналізу динаміки змін світоглядних орієнтацій студентів у трансформаційному суспільстві України на основі філософського аналізу цілісної природи світогляду. Уточнено поняття «світоглядні орієнтації студентів». Розкрито основні чинники змін світоглядних орієнтацій сучасних студентів України. Визначено основні концептуальнодискурсивні напрями щодо поняття світоглядних орієнтацій сучасного студентства. Проаналізовано основні чинники змін світоглядних орієнтацій сучасних студентів, зокрема зовнішні чинники зміни світоглядних орієнтацій (глобалізація, інформаційна революція, міграційні процеси, зіткнення християнських і мусульманських цінностей та ін.) та внутрішні чинники. Досліджено новітні тенденції світоглядних орієнтацій. Визначено проблеми управління процесом формування світоглядних орієнтацій сучасних студентів та обґрунтовано макро-, мікро- та мезорівень умов формування світогляду студентської молоді на макро-, мікро- та мезорівнях. Практичне значення отриманих результатів визначається ефективністю запропонованого підходу в осмисленні світоглядних орієнтацій студентів, їх головних закономірностей та пріоритетних напрямів, а також тенденції змін у трансформаційному суспільстві. Завдяки своїй спрямованості на вирішення практичних проблем, робота може стати в нагоді для розробників конкретних освітніх проектів та їх виконавців.
Dissertation is devoted to the study and analysis of the students outlook orientations’ changes in the transformational society of Ukraine on the basis of philosophical analysis of integral outlook nature. The concept of «outlook orientations of students» is refined. The basic factors of Ukrainian students outlook orientations’ changes are analyzed. The basic conceptual and discursive directions concerning the notion «outlook orientations of students» are determined. The main factors of modern students outlook orientations, including external factors (globalization, information revolution, migration, collision among Christian and Muslim values, etc.) and internal factors are shown. The latest trends in outlook orientations are ivestigated. The management of modern students outlook orientations are analyzed and macro-, micro- and meso-level conditions of students outlook at the macro, micro and meso levels are proved. The practical significance of the results is determined by the efficiency of the proposed approach in understanding of students outlook orientations, their main principles and priorities, and trends of changes in the transformational society. With its focus on solving of practical problems, the work can be useful for development of specific educational projects and their performers.