Роботу присвячено дослідженню проблеми побудови і застосування системи проблемних завдань з фізичної географії у навчанні учнів основної школи. Здійснено комплексний аналіз психолого-педагогічної та науковометодичної літератури з проблеми дослідження. Проаналізовано стан досліджуваної проблеми у теорії та шкільній практиці навчання географії, визначено роль і місце проблемних завдань у навчальному процесі. Обґрунтовано систему проблемних завдань з фізичної географії та методику її використання у навчанні учнів основної школи, доведено
результати дослідно-експериментальної роботи. За методичні засади побудови системи завдань взято методи дослідження географічної науки та окремі провідні ідеї фізичної географії, адаптовані до умов загальноосвітньої школи. Розроблена авторська методика застосування системи проблемних завдань. Експериментально доведено більшу ефективність запропонованої методики у навчанні школярів ніж традиційної. Виявлено позитивний вплив системи проблемних завдань на формування пізнавального інтересу учнів до предмета за певних психолого-педагогічних умов.
This work is devoted to the investigation of problems of constructing and using of system of problematic tasks from physical geography in teaching pupils of basic school . Complex analysis of psychologic-pedagogical and scientific – methodic literature from problems of researching was done. Condition of researched problem in theory and school practice of teaching geography is analyzed. The role and place of problematic tasks in educational process was defined. The system of problematic tasks in physical geography and methods of its using in teaching pupils of basic schools was founded, the results of researching – experimental work were proved. For methodic principles of constructing the system of tasks the methods of researching of geographic science and separate leading ideas of physical geography, adapted to the conditions of basic school were taken. The author's methods of using the system of problematic tasks. It is experimentally proved more effectiveness of proposed methods in formation of geographic knowledge, than traditional one. Positive influence of the system of problematic tasks on the developing of cognitive interest of pupils to the subject under definite psychological – pedagogical conditions was discovered.