Дисертацію присвячено дослідженню проблеми усвідомлення життєвого досвіду підлітків із неблагополучних родин. З'ясовані основні соціальні і психологічні фактори становлення особистості неблагополучних підлітків. Розроблено модель становлення життєвого досвіду та виявлено вікові особливості і переломні етапи усвідомлення життєвого досвіду підлітків із неблагополучних родин. Розглянуто процес та особливості усвідомлення життєвого досвіду неблагополучними підлітками, його рівні, види та структура. Виявлено, що процес осмислення життєвого досвіду відбувається у формі наративу.
Dissertation is devoted to the problem of life experience awareness by adolescents from problem families. The main social and psychological factors of personaliti formation of adolescents from problem families are clarified. Age features and critical moments in life experience awareness of adolescents from problem families are revealed. The process and peculiarities of life experience awareness by problem teenagers, its levels, types and proceeds in the form of a narrative.