У дисертації здійснюно соціально-філософський аналіз віртуалізації свідомості. Визначаються смислові навантаження, якими наділяється поняття «віртуальна реальність» та «віртуалізація свідомості» в філософії з урахуванням зміни їх сутностей під впливом новітніх технологій. Обґрунтовується поділ предмета дослідження на віртуалізацію суб’єктивованої та об’єктивованої форм свідомості. Здійснюється аналіз і схематичне зображення процесу якісного перетворення відображення дійсності, що супроводжується поетапним зануренням у віртуальну реальність. Визначені критерії та показники як для оцінки двох форм віртуалізації та віртуальної свідомості. Запропонований перелік перспектив використання потенціалу віртуальних реальностей, дотримання яких дозволить використовувати їх можливості на користь вдосконалення процесів виховання, навчання та самоорганізації громадян будь-яких країн.
The thesis is socio-philosophical analysis of virtualization of consciousness, basic characteristics and features of virtual reality. Determine semantic load, which is endowed with the concept of «virtual reality» and «virtualization of consciousness» in philosophy with regard to their change entities under the influence of new technologies. Substantiated division research subject for virtualization subjectivized and object-forms of consciousness. The analysis and schematic representation of the process of qualitative transformation reflection of reality, which is accompanied by gradual immersion in virtual reality. Defined criteria and indicators for evaluation of two forms of virtualization and virtual consciousness. Тhe proposed list of recommendations, compliance with which will be use its ability to benefit the education, training and self-organization of citizens of any
country.