Здійснена концептуалізація явища трансформації сучасної системи освіти у дискурсі становлення інформаційного суспільства. Проаналізовано з позицій філософського аналізу теоретичні та методологічні засади суспільних перетворень у сучасному світі та їх вплив на розбудову системи освіти, досліджено його онтологію, функціонал, а також антропологічні, змістовні, аксіологічні, кадрові, технологічні контексти. Співставленні між собою поняття «інформаційне суспільство», «трансформація системи освіти», «мережева освіта». Подано проблеми соціального прогнозування та планування освітніх змін в умовах побудови інформаційного суспільства. Обґрунтовано, що перехід до інформаційного суспільства в Україні є об’єктивною необхідністю, що залучає її до становлення глобальної освіти у глобалізованому кіберпросторі. Доведено, що в умовах становлення інформаційного суспільства антропологічна та аксіологічна зорієнтованість трансформації сучасної системи освіти зумовлює її зміну на користь діалогової взаємодії та необхідності впровадження особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховний процес.
The phenomenon of modern educational system is conceptualized in the discourse of information society formation. Theoretical and methodological bases of social transformations in modern world and their influence on the development of the educational system are analyzed. Its ontology, functional and anthropological, contensive, axiological, professional and technological contexts are investigated. The notions “information society”, “transformation of educational system” and “net educational system” are compared. The problems of social forecasting and planning in the process of information society formation are provided. It is proved that the transition to the information society in Ukraine is the objective need, which involves it in the formation of global education in globalized cyberspace. It is demonstrated that in the process of information society formation the anthropological and axiological orientations of modern educational system transformation lead it to the domination of dialogue interaction and implementation of person-centered approach in the educational process.