У дисертації розглянуто проблему формування пізнавальної самостійності майбутніх учителів музики з використанням мультимедійних технологій, де означений феномен трактується як особиста інтенційна якість, що проявляється в здатності особистості до саморозвитку під час її пізнавально-самостійної діяльності та передбачає спрямованість цієї діяльності до проблем фахової діяльності вчителя музики в загальноосвітній школі. Визначено критерії, показники й рівні сформованості пізнавальної самостійності майбутніх учителів музики. Розроблено методи та прийоми самостійної роботи студентів засобами мультимедіа, які сприяють формуванню в них пізнавальної самостійності. Формувальний експеримент проводився відповідно до розробленої методики формування пізнавальної самостійності майбутнього вчителя музики з використанням мультимедійних технологій і вбирав три етапи: перший етап (орієнтувально-мотиваційний) педагогічної роботи зорієнтований на формування в студентів фахових знань і вмінь, свідомого відтворення музичного твору за допомогою диригентських жестів, збагачення та поглиблення знань студентів із диригентського мистецтва; другий етап (аналітико-поглиблювальний) спрямовувався на розвиток аналітичних умінь студентів та проводився в умовах практичної пізнавально-самостійної діяльності студентів з використанням засобів мультимедіа; третій етап (виконавсько-творчий) передбачав розвиток у студентів пізнавальної самостійності в процесі практичного застосування набутих фахових знань із використанням можливостей комп’ютера для творчого самовиявлення. Здійснено експериментальну апробацію розробленої методики, ефективність якої супроводжується статистичними даними.
The research considers the problem of formation of cognitive autonomy of future music teachers by means of multimedia technologies, where the designated phenomenon is interpreted as intentional personal quality that manifests itself in the ability of the individual to self-development during cognitive-independent activity and provides orientation of this activity to the problems of professional music teacher in school. The criteria, indicators and levels of development of cognitive independence of future teachers are defined. Methods and techniques of independent work that contribute to forming the cognitive independence are worked out by means of media. Forming experiment was conducted according to the model of a cognitive independence of future music teachers by means of multimedia technologies, and embraces three stages: the first stage (orientationally-motivational) of educational work is aimed at fostering students' professional knowledge and skills, the conscious detection of a musical work with a help of conducting gestures, enrichment and extending students 'knowledge of the art of conducting the second stage (analytical-deepening) is designed to develop analytical skills of students and took place in a practical cognitive-independent activity of students by means of media, the third stage (performing and creative) contemplates development of students' cognitive independence in the practical application of acquired expertise with the use of the computer potentialities
for the creative self-expression. The approbation of the developed technique is realized and its effectiveness is accompanied with statistical data.