У дисертації представлено аналіз методологічних підходів (діяльнісного, культурологічного, професійного), які визначають сучасні тенденції підготовки учителів; конкретизовано поняття “українська музично-педагогічна спадщина”; окреслено принципи її вивчення (педагогічної спадкоємності, взаємодії професійного та культурно-історичного контекстів, активізації духовно-творчого потенціалу
особистості). Обґрунтовано зміст та компоненти готовності студентів до використання доробку вітчизняних педагогів-музикантів, визначено критерії діагностики (рефлексивно-мотиваційний, інформаційнопізнавальний, операційно практичний) та рівні сформованості (високий, достатній, обмежений, низький).
The research on the thesis is dedicated to the problem of studying Ukrainian musical-pedagogic heritage in higher pedagogical educational establishments. The analysis of modern tendencies of future music teachers’ training in the context of Ukrainian national school development is represented on the grounds of theoretical synthesis of scientific literature; the definition, contents and functions of the “Ukrainian musical-pedagogic heritage” phenomenon have been determined and the components of students’ readiness to use it in practical work have been specified.