Висвітлено питання про професійну адаптацію. Зазначено, що поняття професійна адаптація розглядається як фаза особистісного становлення індивіда, який вступає у професійну діяльність. Професійна дезадаптація розглядається як протилежне професійній адаптації та є наслідком порушення динамічної рівноваги між людиною і професійним середовищем. Представлена програма, яка зорієнтована на емпіричне визначення ефективних умов, що забезпечать конструктивно спрямовану динаміку розвитку професійного адаптивного потенціалу майбутнього фахівця в умовах вищої школи шляхом розвитку професійної адаптивності та професійної адаптованості, підґрунтям яких мають виступати сформовані психологічні механізми саморегуляції, самоусвідомлення, саморозвитку у структурі особистості майбутнього психолога.
The article presents the theoretical analysis and the empirical study on effectiveness of developmental-adaptive psychological technologies used at universities in order to develop the professional adaptive potential of future psychologists.