Дисертаційне дослідження присвячено науково-методичному узагальненню та практичному вирішенню актуальної проблеми подальшого вдосконалення професійно-педагогічної підготовки фахівців мистецько-педагогічних спеціальностей шляхом розроблення, обґрунтування та експериментальної перевірки методичних основ формування культури художньо-педагогічного спілкування майбутнього вчителя образотворчого мистецтва. Проведений аналіз сучасних наукових проекцій розуміння сутності культури художньо-педагогічного спілкування дозволив обґрунтовано вважати означену професійно-особистісну властивість вчителя образотворчого мистецтва важливою детермінантою його професійної культури (художньої та педагогічної), а її формування в студентів закладів вищої освіти художнього-педагогічного профілю – стратегічним завданням їх професійної підготовки.
The thesis research is dedicated to science and methodological generalization and practical solutions of the current issue of further perfection of occupational and pedagogical training for experts of arts and pedagogical specialties by means of elaborating, justifying and experimental checking the methodological basis for shaping the future Fine Arts teacher’s artistic and pedagogical communication culture. The conducted analysis of contemporary projections of understanding the notion of artistic and pedagogical communication culture enabled to justify and to treat the aforementioned occupational and personalised quality of a Fine Arts teacher as an important determiner of his professional culture (artistic and pedagogical), and its shaping for the students of artistic and pedagogical-profiled higher institutions as the strategic issue of their occupational training.