У дисертації вперше у вітчизняному релігієзнавстві запропоновано комплексний філософсько-релігієзнавчий аналіз тлумачення концепту святості у православній традиції. Встановлено, що концепт святості в православній традиції в своєму поняттєвому ядрі має два полюси святості як обожнення та святості як ангелоподібності. Перший полюс походить від біблійної культури, другий - від античної філософії. У візантійській теології вони були синтезовані в межах єдиного концепту святості ідеального життя в Богові. Динамічний розвиток життя в Богові для людини можливий, згідно із більшістю авторів грецької патристики, через участь у сакраментальному житті церкви. Особливе значення надавалося в традиційній православний теології трьом головним таїнствам: хрещенню, що надає загальнолюдські властивості святості вірному, миропомазанню-особисті характерні риси святості, євхаристії, яка робить святого причетним до вічності. Загальною тенденцією для сучасної православної теології є поглиблена увага до святості як надприродного способу життя, що реалізується в ідеальній комунікації з Богом. Більшість сучасних православних богословів засобом здійснення комунікації з Богом вважають церковні таїнства, меншість - аскетично-містичну ісихастську практику.
In the thesis for the first time in the national Religious Studies suggested a comprehensive philosophical and religious analysis of interpretation of the concept of sacred in the Orthodox tradition. It is established that the concept of sacred in the Orthodox tradition in its conceptual core has two poles: a sacred as deification and sacred as angelmorphics. The first pole is derived from the biblical culture, the second - from ancient philosophy. It was synthesized in the Byzantine theology within a single concept of sanctity of the ideal life in God. According to the majority of a Greek patristic authors, the dynamic development of life in God for humans is possible for a person through participation in the sacramental life of the Church. Particular importance was attached to the three main sacraments in the traditional Orthodox theology: the Baptism, that provides an universal properties to a sanctity of faithful, the Confirmation - personal characteristics of sanctity, the Eucharist, which makes saint involved to eternity. The general trend for modern Orthodox theology is profound attention to the sanctity as a supernatural life, realized in an ideal communication with God. The majority of modern Orthodox theologians consider church sacraments a way of implementation of communication with God, a minority - ascetic and mystical and hesychasm practices.