У дисертаційному дослідженні здійснено теоретичний аналіз й узагальнення вітчизняних і зарубіжних праць із проблеми психоорганічного синдрому в дитячому віці. Визначено сутність поняття і структуру порушення, клініко-психологічну характеристику психоорганічного синдрому у дітей. Встановлено особливості когнітивних та емоційних порушень, міжособистісних стосунків дітей із психоорганічним синдромом. Представлено підходи до діагностики та корекції психоорганічного синдрому. Експериментально доведено ефективність системи психологічної корекції, спрямованої на нівелювання негативних проявів психоорганічного синдрому в структурі комплексного психолого-педагогічного впливу, що сприяє ефективності процесу розвитку пізнавальної та емоційної сфери, позитивно впливає є на формування особистості дітей із психоорганічним синдромом.
Our thesis research performs the theoretical analysis and generalization of domestic and foreign studies bearing on the problem of psycho-organic syndrome during infancy. There were essence of the concept, disorder structure and psychological characteristics of children’s psychoorganic syndrome determined. The cognitive and emotional disorders features in interpersonal relationships of children with psycho-organic syndrome were also detected. Both the diagnostic analysis of psychoorganic syndrome and the main approaches to correction were presented. There was experimentally proven the effectiveness of the author's psychocorrection system that has been designed to overcome psychoorganic syndrome negative signs within the complex psychological and pedagogical impact. The program effectively propels by cognitive and emotional spheres
development of children with psycho-organic syndrome.