У дисертації розглянута проблема самоорганізації підлітків у процесі навчання гри на фортепіано, обгрунтована науково-теоретична сутність даного феномена, яка представлена в єдності особистісної якості, самостійності, та самоорганізаційних умінь піаністів; принципи (синергетики, субъ’єктивації, індивідуалізації, рефлексійності, результативності, ефективності, гармонічності) та доцільні педагогічні умови ефективного формування самоорганізації підлітків. Розроблена та експериментально перевірена авторська методика самоорганізації підлітків у процесі фортепіанного навчання, адекватний комплекс самоорганізаційнних умінь. Впровадженням ефективного методичного комплексу забезпечена результативність дослідної роботи та перспективи її використання.
Youth self-organization problem concerning piano education process was examined in the dissertation, scientific-theoretical nature of this phenomenon which is represented in the unity of the personal qualities related to independence and self-organizational pianists skills was substantiated; principles (effectiveness, efficiency, subjectivation; individualization, reflexivity, harmony) and pedagogical conditions of effective youth formation were analyzed. The author's youth self-organizing methodology in piano education process was developed and experimentally verified adding an adequate range of selforganizational skills. The effective methodical complex introduction ensured the
research effectiveness and the prospects of its use.